nickvandrie.reismee.nl

avontuur 2.0

Hallo beste mensen,

Na het lezen van de reacties van mijn vorige verhaal besef ik dat ik iets meer moet gaan schrijven omdat ik er blijkbaar een beetje talent voor heb, blijk ik ook toch nog misschien 1 talent te hebben in mijn leven. Zo weet ik nu dat mijn beste ome René zelfs plezier beleeft aan mijn verhalen en dat ik als ik thuis kom verzekerd ben van een heerlijk stukje kip bij Opa en Oma vliet. En dat is zeker de moeite waard om te schrijven. Misschien zelfs een boek volgens mn vriend Jan de buurman. Maar terug naar mijn avonturen, want jullie zitten natuurlijk allemaal nog in spanning na de cliffhanger van mijn vorige verhaal over de Whitsundays. Zo ging ik de 24e aan boord van 'Appollo', waarna ik kan zeggen dat ik naar 1 van de mooiste stranden van de wereld ben gezeild. Nou lag ik meer op het dek van de boot dan dat ik aan het zeilen was maar ik heb in die 3 dagen zeker 5 hele minuten geholpen met zeilen. Zo zijn we de 1e dag bij een strand gestopt waar we gingen snorkelen en ik met 4 andere ging duiken.Iets minder mooi dan cairns en ik had ook wat technische problemen onder water. Nee ik moest niet nodig plassen of iets in die richting, wat heel vervelend is trouwens als je een eigen wetsuite hebt voor 3 dagen, ( dat gaat namelijk heel erg stinken) ik had een bril die elke keer vulde met water en die telkens besloeg. Zo zwom ik als een blinde achter de mensen voor me aan in de hoop niet ergens tegen aan te zwemmen. S' avonds een lekker drankie doen met de groep op het dek wat ook best gezellig was moet ik zeggen.

De 2e dag gingen we naar 'whitheaven beach', het in de top 10 staande strand van de mooiste stranden ter wereld. Zand zo wit en water zo blauw, haaitjes en pijlstaartroggen waar we zwommen, prachtig! Nog een duik later en wat snorkelen met een schildpad. Niks bijzonders dus. Alsof we het elke dag doen joh. Savonds weer een lekker borreltje. Weer terug aan land op de 26e, waarna ik die avond naar brisbane zou vertrekken. Alleen het probleem was dat er die avond een klein afscheidsfeestje was van de 'appollo'. Iedereen aanwezig alleen ik moest natuurlijk mn bus halen, waardoor iedereen mij een drankje gaf in de hoop dat ik me bus miste, na lang getwijfel om 10 voor 12 toch maar besloten om mn bus te gaan halen. Hierdoor kan ik vertellen dat het niet heel prettig is om te rennen met een backpack op je rug en een handtas terwijl je al een borrel op heb en je bus 5 voor 12 gaat terwijl het een kwartier lopen is en het 10 voor 12 is. Busdriver kon er niet om lachen, zelfs niet toen ik in mijn goede stemming met mn beste engels die ik had nog een leuk grapje probeerde te maken over een busje slopen. Nou nu toch onderweg naar brisbane, waar ik de 29e onze auto zou oppikken. Met katie en hanko een paar dagen naar surfers paradise, byron en nimbin voordat mn ouders komen. Onderweg naar surfers paradise kwamen we er achter dat we surfers paradise allang gepasseerd waren, maarja wij zijn de moeilijkste niet dus dan maar door naar byron bay. Hier regende het 2 hele dagen lang waardoor we weinig hebben meegemaakt. Later naar surfers paradise waarbij we nog steeds moeite hadden om het te vinden, 1 lange weg en nog steeds lastig zat. Hier was t prachtig na enkele uren zoeken voor een hostel. Wolkenkrabbers naast het strand, prachtig weer, leuk uitgaan en een avond waarbij iemand ons zo aardig vond dat die al onze drankjes betaalde. Prima! Toen met zn 3e terug richting brisbane waar ik mn ouders ging bezoeken. Over dus met de pret. Haha nee grapje, hartstikke leuk dat ze hier zijn! Zo zijn we 1 dag naar een leuk eiland geweest waar we dolfijnen en een schildpad hebben gezien, vissen gevoerd, en gesnorkeld met een haai. De volgende dag de jungle in waar pa zich voelde als george in de jungle en ma vooral genoot toen ze weer terug uit het bos was bij de auto. Deze donderdag zijn we richting Noosa vertrokken waar ik weer over zal vertellen in mijn volgende verhaal! Oftewel gaat top hier, gezellig met mn ouders die t top hebben en als je een goede daad wil doen vandaag, 'help-Nick-langer-te-blijven-in-Australië' is een mooi goed doel voor een donatie haha. En voor de mensen die zich afvragen of ik bruin ben heb ik een verrassend antwoord: nee. Ben niet gemaakt voor de zon. Punt.

Groeten allemaaal! En het gaat jullie goed.

Reacties

Reacties

Aart Verweij

Top Verhaal Nick. Doe de groeten aan je vader (george) en je moeder (jane) betere naam dan Trix.
Nog heel veel plezier daar en geniet ervan.
Groetjes van Yvon en de Meiden.

Je beste oom

Als ik al die avonturen lees is het denk ik toch maar goed dat je nu weer een beetje onder curatele staat van je ouders
Tot snel en doe de groetjes aan Gert en Jol
Genietse
Groetjes van René

Els

Haha geweldig!!! Doe George en Jol de groeten van me en zeg tegen je moeder dat we in Malaga ook gaan snorkelen:)
Geniet lekker daar. Doegggg Els

mama van David

Nick, ik zou een donatie bijna overwegen, al was het maar om langer te genieten van je verhalen. BIJNA zei ik he!
Doe de groetjes aan je ouders, voortaan zie ik ze in gedachten alleen maar slingeren aan de lianen haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active